Att våga gå mot strömmen

by

Konditoriföretaget Delicato (och Ogilvy) fick ett hederspris på den senaste 100-wattaren för sitt mod i den långsiktiga vården av varumärket. Alla känner igen kampanjen med Delicatoprodukter som marknadsförs med ord som garanterat fiberfri. Självklart ett smart drag att, istället för att panikslaget följa med strömmen och försöka ta fram nya fettsnåla och omega 3-bemängda kondisbitar, istället lyfta den njutning och faktiska glädje som några rejält kaloribemängda tuggor Delicato kan utgöra.

Livet är inte enbart kruska och kli, tagelskjorta och saltgruva. Inte för mig, inte för dig, inte för någon. Det vet alla, men ändå får vi ett gigantiskt dåligt samvete då vi någon gång festar loss och intar lite socker och mättat fett.

För några veckor sedan presenterade Konsumentföreningen Stockholm en granskning av marknadsföringen av naturkosmetik. Konsumentföreningen kritiserar marknadsföring som bygger på att lyfta vad produkterna inte innehåller istället för tvärt om. Kanske kan hudvårds- och kosmetikföretagen prova Delicatostilen och starkt poängtera enbart de aja-bajaklassade ingredienserna? Ny ansiktskräm baserad på enbart mineraloljor och onaturliga tillsatser, ett icke alelrgitestat läppstift med stora mängder syntetisk parfym baserat på lusblod. Någon som vågar prova?

Fiberfri, vinnande kampanj.

Annonser

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: